Saturday 21 September 2013

last last last.

Assalamualaikum :)

lame bebenor tak update blog.
and macam macam la jadi sepanjang mase tu.
tapi baru sekarang nak kasitau story pasal tu semua. 
ade suka, ade duka, ade macam macam...

tapi aku nak start citer pasal minggu haluansiswa ..
sangat happy, sangat tension. 
(-_-,)
first tu daftar , pada 1 september 2013. pukul 8 pagi :)




mase minggu haluansiswa tu, aku dapat sel 5. 
sel 5 tu ditaklifkan kepada dua Pemudahcara Mahasiswa a.k .a PM.
sorang name PM Morgana, sorang lagi PM Tarzan.





oke. mase ni aku takde dalam gambar sebab aku dah lari masuk bilik.
and konfem la Fairuz dengan Wirdah pun join lari same ! :D
dan sepanjang dua hari haluansiswa tu memang stay kat kolej kediaman 11 je.
sangat tension. sebab ade satu slot yang paling paling aku tak sukee...
slot ice breaking (=.=]!
entah nape sejak azali lagi memang aku taksuke bab kenal2 diri.
and paling geram bila tak satu kumpulan dengan Zaila,Niena,Sufii..
bosan bosann...
dalam mase dua hari tu jugak la belajar cheers yang macam2..


 pm Pooh dengan pm Dj begitu semangat tunjuk cheers kuaz spirit kuazz..
mase buat cheers ni, segan dengan diri sendiri pun ade. 
apatah lagi dengan diri orang lain.
cheers ni ala2 buat gaya harimau mengaum. 
pastu satu dewan tu jadi rimau . ngaummm ~


lepas dua hari ter'kurung' dalam penjara kuaz.
akhirnyeeee.. boleh bergerak ke dewan DTC. 
mase ni memang la syok habis.. boleh duduk dengan geng2 sendiri.
takdenye kena duduk ikut sel. Haihhh~
mase hari selasa tu, aku ditimpa sedikit musibah.
bibir aku gelupas teruk,panas dan pedih sesangat.
i dont know why .
tapi aku rase sebab lipbalm yang aku pakai tu tak sesuai. 
tambah2 lagi cuaca kat kl ni memang tak elok.
akibat tak tahan bebenor, aku mengadu la kat pm chipmunk.
then dia dan pm tarzan tolong aku pada mase tu.
malu siot bibir jadi macam Angelina Jolie mase tu.
Hahahaha...
kemudian pm Alice, pm Wall-E dengan pm Aang bawak aku ke ppum.
ditemani oleh sahabat sejati sesuci embun pagi zaila. Hihihi :)





after pergi klinik tu teros ke gazebo depan perdana siswa.
tunggu time nak makan.




after makan petang, aku dapat satu miskol.
from my kazen, Husna. :)
call her back.
pastu dia tanye something yang buat aku tersentap.
" Na, awak tahu dah ke abah awak ...... "
aku teros panik mase tu, aku tanye kenapa dia cakap camtuh.
husna cakap la yang abah aku masuk hospital, tapi dia pun tak sure lagi betol ke tak..
then, husna suruh aku call umi aku untuk pastikan hal sebenar.
aku teros call nombor abah aku, dengan harapan berita tu tak betol.
tak diangkat. dail nombor umi pulak, tak berangkat jugak..
aku call adik aku, tak berangkat jugak.
seyes tak sedap hati mase tu..
mase kat padang varsiti, aku call nombor abah aku sekali lagi,
umi aku angkat, dengan suara yang lain macam..
aku teros nangess mase tu jugak.
aku dah boleh agak berita yang aku tahu tu betol.
sedih sangat bila tahu abah masuk hospital sebab darah tinggi.
ang mengakibatkan separuh tubuh takleh gerak.
rase nak balik sangat2 mase tu..
umi aku cakap abah aku okey. 
tapi aku tahu umi saje nak sedapkan hati aku..
malam tu pulak ade persembahan ape entah.
aku tido je sepanjang persembahan tu. :)


dan pada hari2 berikutnye memang banyak spend time kat DTC,.
mase tu dah bebas nak duduk dengan sape, bebas nak bercakap..
:)






setelah sekian lama menunggu, malam last haluansiswa pun tibaa.. chewaah :)
malam tu setiap kolej akan buat cheers masing2 dengan bersungguh2.
kolej 11 dengan claphand yang superb kuat. Hahaha.
memang bergema la satu dewan DTC tu..
pastu, kitorang semua kena conteng muka kasi nampak hebat gituh.





yang harimau lawakederr ni maskot kolej 11 :)






malam last tu jugak, ade jugak anugerah untuk pm idola.
dan yang dapat anugerah tu adalah pm pm kat bawah ni. 
tahniah allss :)


dan aku nak tunjuk la pm yang banyak menjayakan haluansiswa ni :)
semuanye comey dan hensem yeee . :D









oke, sampai sini je kisah haluansiswa aku . 
next time aku ade lagi kisah menarik lagi nak share. 
hihi. :)
so, jumpe lagi di next entry. 
uhibbukum fillah :)

assalamualaikum ^^

No comments:

Post a Comment